Loading...

اخبار

مروری بر سرفیس گو 2 مایکروسافت

نوشته شده در : 2022/08/21 - 00:00
آمارهای فروش نشان می‌دهند خریداران مانند سابق، رغبتی به خرید لپ‌تاپ‌های کوچک ندارند. کوچک‌ترین لپ‌تاپ اپل، صفحه 13.3 اینچی دارد. شرکت hp هم از این قاعده مستثنی نیست و کوچکترین لپ‌تاپ سری Spectre X360 آن، 13.5 اینچ است. دیگر نمی‌توان در بازار، لپ‌تاپ 11 یا 12 اینچی با عملکرد خوب پیدا کرد و از سوی دیگر، اکثر مشتریان رو به سوی لپ‌تاپ‌های با صفحه بزرگ آورده‌اند.
با وجود تمام این تفاسیر، لپ‌تاپ سرفیس گو 2 مایکروسافت با ابعاد 12.4 اینچی‌اش، وارد بازار شده‌است. این لپ‌تاپ با قیمت 599 دلار و ابعاد کوچکی که دارد، لقب کوچک‌ترین و ارزان‌ترین لپ‌تاپ مایکروسافت را گرفته‌است. 
این لپ‌تاپ دارای وزن حدودا 1.13 کیلوگرم است و قابلیت حمل آسان و راحتی دارد. از دیگر ویژگی‌های مثبت آن، ظاهر شکیل و طراحی زیبایش است که با دیگر محصولات سری سرفیس، همخوانی دارد. البته صفحه‌کلید نرم و اسپیکر و میکروفون‌های با کیفیت بالای آن را هم نمی‌توان نادیده گرفت. 
متاسفانه عمر باتری آن، چندان بالا نیست و حتی به اندازه نصف روز کاری هم ظرفیت ندارد. یک پردازنده اینتل i5 درون این لپ‌تاپ جاسازی شده و به اندازه GB 8 حافظه RAM و 256 گیگابایت، فضای ذخیره‌سازی دارد. مسلما نمی‌توان ادعا کرد که این لپ‌تاپ، برای کارهایی که قدرت زیادی از پردازنده می‌گیرند، مناسب است و کسانی که علاقه‌مند به گیمینگ بوده یا در حوزه طراحی گرافیکی فعالیت می‌نمایند، باید به دنبال گزینه‌های بهتری برای خرید باشند. 
سرفیس گو 2 مایکروسافت، مناسب افرادی است که می‌خواهند برای کارهای روزانه و معمول خود، یک لپ‌تاپ معمولی را خریداری نمایند. این لپ‌تاپ کوچک و سریع و قابل‌حمل، به خوبی کار کسانی که یک سیستم معمولی برای کارهای معمول مانند گشت زدن در اینترنت یا چک کردن ایمیل می‌خواهند را راه می‌اندازد. 
سرفیس گو 2 مایکروسافت
مایکروسافت در طراحی سری لپ‌تاپ‌های سرفیس، سادگی را اصل قرار داده و به دنبال طراحی محصولی با ظاهر ساده و در عین حال، کارآمد بوده‌است. اما موضوع خلاقیت در این زمینه، به طور کلی فراموش شده و در شکل ظاهری محصولات مختلف سری سرفیس، تفاوت چندانی نمی‌بینیم. 
سرفیس گو 2 مایکروسافت به لحاظ ظاهری کاملا شبیه اولین محصول سری Go است که در سال 2020، عرضه شد. سرفیس گو 2 مایکروسافت لقب ارزان‌ترین لپ‌تاپ مایکروسافت را گرفته اما لقب ارزان، اصلا با ظاهر آن همخوانی ندارد. تفاوت ظاهری این لپ‌تاپ با محصولات دیگر سری سرفیس، این است که مایکروسافت، تنوع رنگی آن را افزایش داده و علاوه بر آبی روشن، طلایی و نقره‌ای، رنگ سبز هم اضافه شده‌است. این لپ‌تاپ را می‌توان جز مناسب‌ترین و کارآمدترین لپ‌تاپ‌ها در این بازه قیمت به حساب آورد. 

تعداد پورت‌های محدود 
به لحاظ تعداد پورت‌ها، سرفیس گو 2 مایکروسافت تفاوتی با نسل پیشین ندارد. یک پورت USB-A، USB-C و همچنین یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون دارد. همچنین با استفاده از پورت USB-C آن، می‌توانید لپ‌تاپ خود را به صفحه‌نمایش‌های خارجی وصل کرده یا دستگاه خود را شارژ کنید. 
سرفیس گو 2 مایکروسافت
رنگ‌بندی جذاب 
اکثر خریداران این محصول، رنگ‌بندی و کنتراست تصویر آن را رضایت‌بخش اعلام کرده‌اند. صفحه‌های با ابعاد 16:9، میزان صفحه عمودی دلخواه را در اختیارشان نمی‌گذاشت اما سرفیس گو 2 مایکروسافت با ابعاد 3:2، باعث خشنودی آنها شده و کشیدگی بیشتر در قسمت بالا  و پایین لپ‌تاپ، تجربه کاربری آنها هنگام جستجو در اینترنت و کار با اسناد را بهبود بخشیده‌است. 
صفحه‌کلید خوب 
همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته‌شد، سرفیس گو 2 مایکروسافت، صفحه‌کلید روان و خوبی دارد. با وجود کوچک بودن ابعاد لپ‌تاپ، دکمه‌های صفحه‌کلید در فواصل مناسبی نسبت به هم قرار گرفته‌اند و کار کردن با آنها، راحت است. 
سرفیس گو 2 مایکروسافت
باتری ضعیف
بزرگ‌ترین نقطه ضعف سرفیس گو 2 مایکروسافت، عمر باتری آن است که در ابتدای مطلب هم به آن اشاره کردیم. شارژ این لپ‌تاپ در عرض کمتر از پنج ساعت، تمام می‌شود و پاسخگوی ساعات کاری طولانی نیست. این لپ‌تاپ، زود داغ می‌کند و فن آن، صدای زیادی را تولید می‌کند. 
سخن نهایی
در کنار تمامی مزایا و معایبی که برای سرفیس گو 2 مایکروسافت برشمردیم، نهایتا باید به اولویت‌های خود توجه کرده و بر اساس نیاز خود، اقدام به خرید کنید. اگر کوچک و قابل‌حمل بودن لپ‌تاپی که خریداری می‌کنید، به قدری مهم است که قید باتری ضعیف آن را بزنید، سرفیس گو 2 مایکروسافت گزینه مناسبی برای شماست. 
برای خواندن خبرهای بیشتر درباره شرکت مایکروسافت، این لینک را بخوانید. 
 


 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!